محصولات سیمانتک

نرم افزار Symantec Data Loss Prevention

جلوگیری از بین رفتن دیتای سازمان با بالاترین سطح از حفاظت

نگهداری و حفاظت از داده های سازمان به صورت با ثبات مطمئناً امر ساده و آسانی نمی باشد. اما امروز شرکت ها با مسائل امنیتی جدید و ناخواسته ای روبرو هستند. از آنجایی که بیشتر شرکت های دنیا سیستم ها و سرورهای محلی خود را خاموش نموده و به فضای سرویس های Cloud انتقال داده اند، اطلاعات و دیتای آن ها آسیب پذیرتر می باشد و در معرض حوادث ناخواسته از قبیل پیکربندی های اشتباه و خطاهای کاربران غیرحرفه ای قرار می گیرد. امنیت در فضای ابری فقط و لزوماً برای شرکت ها یک مساله اساسی نمی باشد. حملات سایبری هدفمند در چند سال اخیر بسیار متداول شده است، زیرا هکرها، روش های جدید و موثری برای دورزدن متدهای قدیمی محافظت از دیتا ابداع نموده اند، که موجب از دست رفتن اطلاعات ارزشمند سازمان می شود. نرم افزار Symantec Data Loss Prevention سیمانتک با نا اختصاری DLP، بالاترین سطح از حفاظت، که شما به عنوان یک شرکت یا سازمان بزرگ، جهت جلوگیری از رخنه اطلاعاتی و حفاظت از اعتبار شرکت نیاز دارید، را فراهم می سازد. به وسیله تکنولوژی و صنعت پیشرو سیمانتک شما به عنوان کاربر می توانید دید جامع و مانیتورینگ کاملی نسبت به اطاعات محرمانه خود داشته باشید.

مراحل حفاظت:

کشف: کشف داده ها در کلیه مکان هایی که درهر کانالی هستند: فضای ابری، ایمیل ها، وب، اندپوینت ها و حافظه ها.

مانیتورینگ: مانیتورینگ نحوه استفاده از داده که در داخل و یا خارج از شبکه وجود دارد.

محافظت: محافظت به موقع و سریع از داده ها در برابر سرقت.

اهمیت محافظت از داده ها در Endpointها درSymantec DLP

با حرکت فیزیکی کاربران در سازمان ها و شرکت ها در سازمان (به عنوان مثال استفاده از لب تاپ و موبایل) داده های سازمان (چه در خارج از شرکت و یا داخل آن) در معرض آسیب پذیری و درز اطلاعات بیشتر قرار گرفته است. راهکار DLP هر چه که کاربر و ادمین شبکه جهت حفاظت از داده های حساس، در کلیه Endpointها نیاز دارد، را فراهم می سازد. این ویژگی قابلیت کشف داده ها، نظارت داده ها و محافظت کامل از داده ها در گستره وسیعی از برنامه های کاربری را فراهم می آورد: از قبیل، ایمیل، برنامه های ابری، پروتکل های اختصاصی شبکه کامپیوتری، حافظه های جانبی، دسکتاپ ها و حافظه های خارجی را فراهم می آورد. به وسیله نرم افزار DLPسیمانتک دو ماژول سبک DLP Endpoint Discover و DLP Endpoint Prevent قابلیت فعال شدن دارد.

سیمانتک

نرم افزار Symantec DLP Endpoint با اسکن دقیق درایورهای و دستگاه های ذخیره ساز و امکان پالایش و مانتورینگ فایل های حساس که در لب تاپ ها و سیستم های دسکتاپ را می دهد. این ویژگی طیف وسیعی از پاسخ ها شامل قرنطینه سازی فایل های محلی و خارجی را بر اساس اصول رمزگذاری و مدیریت صحیح به وسیله DLP Endpoint FlexResponse API را فراهم می آورد.

نرم افزار DLP فعالیت کاربران را کنترل کرده و به ادمین امکان کنترل دامنه گسترده ای از برنامه ها، دستگاه ها، اپلیکیشن ها و پلتفرم ها را می دهد. این امکان تعداد گسترده ای از پاسخ های رمزگذاری شده مبتنی بر احراز هویت و حقوق دیجیتالی برای فایل های منتقل شده به USB را میسر می سازد. با استفاده از Endpoint Prevent می توانید با استفاده از Pop-upها و یا اعلان ایمیل ها به کاربران نسبت به حوادث پیش آمده هشدار می دهد. کاربران همچنین می توانند سیاست ها را با استفاده از توجیه تجاری یا دستور عدم کنسل کردن (در موارد مثبت کاذب) نایده بگیرند.

حفاظت از داده ها و اطلاعات در حال انتقال در شبکه

استفاده از ابزارها و برناه های ابری در کنار رفتار کارمندان شرکت ها که نسبت به حفاظت از داده ها بسیار ناآکاه هستند، ریسک در معرض قرار گرفتن داده ها را در کسب و کارها افزایش می دهد. در نرم افزار DLP شرکت سیمانتک از درز اطلاعات حساس در طیف وسیعی از پروتکل های ارتباطی در سراسر شبکه کامپیوتری جلوگیری می شود. این تکنیک در نقاط خروج داده شبکه مستقر می باشد و با ورودی داده های شبکه و آنالیز کننده پورت های سوییچ SPAN اداغام می گردد. مانیتور شبکه، امکان بازرسی و وارسی کامل و عمقی کل شبکه کامپیوتری و داده ها را فراهم می آورد و باعث به صفر رسیدن از دست رفتن بسته های اطلاعاتی می شود، بر خلاف سایر راه حل ها که بسته های نمونه در معرض خطر از دست رفتن قرار می دهد.

DLP Network Prevent for Email

ماژول DLP جهت ایمیل، نشت و سرقت ایمیل های حساس توسط کاربران، کارمندان، پیمانکاران و شرکت های همکار محافظت می نماید. این عمل کلیه ترافیک ایمیل شرکت را بررسی را رصد، تجزیه و تحلیل می کند و به صورت دلخواه بر اساس محتوای حساس آن و سایر ویژگی ها مسدود، اصلاح و یا هدایت می نماید. این نرم افزار سیمانتک در نقطه خروج شبکه قرار گرفته است و با عوامل انتقال ایمیل MTA و نرم افزار Microsoft Office 365 Exchange ابری، ادغام شده است. نرم افزار Network Prevent for Email به عنوان یک نرم افزار و یا ابزار مجازی سازی در دسترس می باشد.

نرم افزار DLP Network Prevent for Web از درز اطلاعات حساس از طریق وب جلوگیری به عمل می آورد. این نرم افزار سیمانتک کلیه ترافیک تحت وب شرکت را، کنترل و آنالیز و تحلیل می نماید و به صورت اختیاری محتوای حساس HTML را از بین می برد یا درخواست را مسدود می نماید. این نرم افزار در کلیه نقاط خروج شبکه مستقر شده و امکان ادغام با HTTP، HTTPS و پروکسی FTP سرور را با استفاده از ICAP دارد. افزونه Network Prevent for Web به صورت نرم افزار، سخت افزار و یا ابزار مجازی موجود می باشد.

محافظت از داده های استفاده نشده در دستگاه های دخیره سازی

حجم داده ها و اطلاعات دیجیتالی در سازمان به سرعت در حال رشد می باشد که عمده این افزایش به دلیل تولید اسناد درون سازمانی می باشد، که متاسفانه تعداد کمی از شرکت ها و سازمان ها بر مدیریت و حفاظت از داده ها حساسیت نشان می دهند و بر روی آن متمرکز شده اند. با استفاده از نر افزار Symantec DLP for Storage می توانید داده های استفاده نشده ذخیره شده را کشف و ایمن سازید. این عمل می تواند در کلیه فایل های سرور، ذخیره سازهای ابری، اند پوینت ها، فایل های به اشتراک گذاشته شده در شبکه، Sharepoint ها و سایر وسایل ذخیره سازی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *