بلاگ

چرا امنیت شبکه ؟

همیشه تهدیدات بر منابع و اطلاعات شبکه وجود دارد . که میتواند شامل اطلاعات مشتریان ، کارکنان و سازمان باشد . بسیاری از تهدیدات به صورت تروجان ، ویروس ، کرم ها ، تبلیغات جاسوسی و … عمل میکنند . بطور کلی اینکه بدانید امنیت شبکه چطور عمل میکند . برای شما و یا مجموعه ای که در آن فعالیت میکنید از اهمیت بالایی برخوردادر است . باید بدانید هیچ راه حلی به تنهایی کارساز نخواهد بود . شما باید چندین لایه امنیتی داشته باشید تا مهاجم در صورت نفوظ به لایه اول با لایه های امنیتی دیگر مواجه شود .

در مطالب گذشته برخی از مهم ترین این لایه ها را برای شما توضیح داده ایم .

در گذشته یک بادیگارد استخدام میکردیم . تا از جان و مال ما محافظت کند . اما امروز با صرف هزینه های به مراتب بیشتر یک متخصص امنیت شبکه استخدام میکنیم . تا از اطلاعات مهم شخصی و سازمانی ما محافظت کند . همین مساله ساده اهمیت بیش از حد حفاظت از اطلاعات را برای شما بازگو میکند .

همانطور که همگی میدانیم . نسل فناوری تغییر کرده است . امروزه افراد بجای سرمایه گذاری در دنیای واقعی در دنیای مجازی فعالیت های میلیون دلاری دارند . که بسیار منطقی هم است . فعالیت در دنیای مجازی نیاز به سرمایه کمتر و دارای بازدهی بیشتر است . و خب فعالیت فضای مجازی مزایا و معایب خودش را دارد .

با وجود جرائم سایبری گسترده باید خدمتتان ارض کنم . مهم نیست چه کاری انجام میدهید و اینکه آیا فعالیت خاصی را دنبال میکنید یا خیر ، همین که به شبکه اینترنت متصل میشوید . در معرض خطر هستید . زمانی که امنیت اطلاعات برقرار نباشد . تمامی اطلاعات حریم خصوصی و سایر اطلاعات شما در معرض خطر هستند .

در این مطلب کوتاه سعی داشتم اهمیت امنیت شبکه و درک این موضوع را برای شما آسانتر کنم . کارشناسان آلما شبکه در هر زمان آماده ارائه مشاوره صفر تا صد جهت برقراری هرچه بیشتر امنیت شبکه شما هستند .

آلما شبکه ارائه دهنده لایسنس های اورجینال سیمانتک در ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *